Conhecimentos e regras explícitos e implícitos sobre género linguístico nos alunos dos 1.º e 2.º Ciclos do Ensino Básico: a influência da classe formal do nome

Celda Morgado Choupina, Maria Adriana Baptista, José António Costa, Inês Oliveira, Joana Querido

Resumo


European Portuguese is a language with a grammatical gender system decisive to agreement. We will assume that gender feature is different from feature class, being mainly syntactic, whether considering syntactic or inherent gender. Morphological constituents that identify the formal classes are often mistaken for gender marks but, in fact, concerning the gender value of their own elements, classes are abstract and heterogeneous. In this article, the relation between class markers and noun gender values will be discussed, within Distributed Morphology framework, aiming to understand the influence of the former ones over Basic education students' implicit and explicit knowledge and rules about gender.


Texto Completo:

PDF

Apontadores

  • Não há apontadores.


Esta publicação é editada pela Associação Portuguesa de Linguística, em co-edição com a Faculdade de Letras da Universidade do Porto.

Licença Creative Commons
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.

 

ISSN: 2183-9077